NIEUW Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media te vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen, klik hier

Sluiten

  • Français
  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • my skin

Tips om gewrichtspijn te beperken die veroorzaakt kan worden door de menopauze

Stijfheid, een warm- of ontstekingsgevoel in de gewrichten, stijve ledematen 's morgens. De menopauze kan diverse gewrichtspijnen met zich meebrengen, ook bij weinig inspanning. Hierbij tips om je weer fit en flexibel te voelen!

Niet meer ongesteld worden is niet het enige gevolg van de menopauze. Het kan ook leiden tot gewrichtspijn. Oorzaak: de sterke daling van de hoeveelheid oestrogenen, de vrouwelijke hormonen die op een bepaalde manier de "scharnieren" van het lichaam smeren.

Gelukkig bestaan er oplossingen die de onprettige gevolgen beperken:
- Houd na lichamelijke inspanning een ijsblok tegen de spieren. De kou vermindert de zwellingen en verdooft de pijn.
- Yoga en stretchen maken leniger en verminderen gewrichtspijn.
- Voeg olijfolie, noten, zaden, bramen en tomaten toe aan het eetpatroon. Deze voedingsmiddelen staan bekend om hun ontstekingsremmende werking.
- Gember, zoethout en kurkuma verlichten pijnlijke gewrichten. Brandnetels en aloë vera doen dat overigens ook!

Meer weten? Bekijk de pagina voor meer informatie en artikelen over anti-huidveroudering.

De redactie

De oplossing van Vichy

Meest gelezen

Lifestyle

Tips om goed te eten na je vijftigste

Goede eetgewoontes zijn van jongs af aan belangrijk maar door de menopauze zijn sommige vrouwen soms genoodzaakt om de basis van hun eetgewoontes te herzien. Hierbij enkele tips om goed en beter te eten na je vijftigste.

Lees het artikel

go to top