NIEUW Door het bezoeken van deze site aanvaardt u het gebruik van cookies die het mogelijk maken advertenties op maat aan te bieden, bezoek statistieken bij te houden en het delen van informatie op sociale media te vergemakkelijken. Voor meer informatie en voor de mogelijkheid om het gebruik van cookies uit te schakelen, klik hier

Sluiten

  • Français
  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • my skin

IDEAL SKIN BLOG

Anti-huidveroudering

Tips om slaapproblemen te beperken die verband kunnen houden met de menopauze

Slaapproblemen kunnen diverse oorzaken hebben. Bij sommige vrouwen is de menopauze de oorzaak van het slechte slapen. Hierbij enkele tips voor een goede nachtrust.

Slecht slapen wordt vaak geweten aan zorgen, stress, teveel cafeïne of het bed. De menopauze voegt daar soms nog een reden aan toe. Oorzaak: heftige hormoonschommelingen die verantwoordelijk zijn voor opvliegers en/of gespannenheid. Tips om weer lang en lekker te kunnen slapen:

- Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging. Sport echter niet vlak voor het slapengaan want dat werkt vaak averechts.
- Probeer zoveel mogelijk elke avond op dezelfde tijd naar bed te gaan.
- Vermijd teveel cafeïne.

Op het gebied van voeding zorgen warme melk en kruidenthee (met name kamille) voor goede resultaten. Ook kalkoen en vis zijn interessante voedingsmiddelen. Kalkoen helpt de hersenen « tot rust te komen » en vis helpt de bloeddruk te verlagen, een garantie voor een goede nachtrust.

Meer weten? Kijk hier voor meer informatie en artikelen over anti-huidveroudering.

DE OPLOSSING VAN VICHY